Skönhet i sin renaste form

Hälsa

Skönhet inifrån och ut

I dessa dagar kan vi inte undvika att veta hur viktigt det är för ditt utseende att ha en bra hälsa och motionera regelbundet. Motion är viktigt för hyn elasticitet och för blodcirkulationen. Det är också hälsosamt att skratta mycket, äta bra och sova gott.

Ta en hälsosam vecka

PaprikaSå här på vårkanten kan man vårstäda sin kropp genom att utmana sig till en vegetarisk vecka. Om man inte gillar den idén så kan man undvika rött kött och istället äta fisk eller vitt kött i en vecka. Att dricka vatten varje dag är viktigt och att minimera kaffeintaget till två koppar om dagen kan vara bra. Kaffe är inte onyttigt i små mängder och att unna sig ett glas vin till maten är bra för hälsan. Det viktiga är att man hittar sin egen balans genom bra kost och motion. Träningen blir lättare om man hittar en träningsform som man tycker är rolig. Vill du boosta din energi så kan du ta kosttillskott, Swissclinic har bra produkter som är både immunförstärkande och hudåterskapande.

Fastedagar, bra rening för kroppen

Har du bestämt dig för att riktigt rensa ut genom att fasta i en eller två dagar, så är det också viktigt att tänka på att få i sig viktiga mineraler och vitaminer för att hjälpa kroppen att komma i form. Om du har tillgång till ett badhus i närheten så är simning en bra sport som är skonsam mot kroppen och som alla kan utföra. Dessutom har du tillgång till bastu som är bra för att du ska svettas och rensa ut kroppen ordentligt. Varma bad är hälsosamma och om du dessutom har en bra juicemaskin hemma kan du avsluta med en nyttig smoothie efteråt. Det är något som din hy och din kropp kommer tacka dig för.

Regelbunden motion

Att regelbundet motionera vet de flesta är bra för oss människor. Att börja motionera kan kännas besvärligt till en början, det gäller att ha motivation att orka fortsätta. Därför så kan det vara förnuftigt att inte gå ut för hårt i en början. Känner du att löpning är din grej, börja med en kortare löptur i tre eller fyra veckor för att under femte veckan ta dessa löpturer två gånger. Efter ett tag så kommer du att känna att du orkar längre sträckor. Varva gärna med någon annan träningsform en dag i veckan med samma princip. För att förbättra dina löpsteg kolla in videon här nedanför.